Սթիվ Մաք-Քարին և անալոգային լուսանկարչության դարաշրջանի ավարտը (մաս երրորդ) – ShantNews – Շանթ Հեռուստաընկերություն – Լուրեր – Shant TV Online
TIME
Ամսաթիվ
25 04 2024
  • $
    390.04
  • RUBLE
    4.18
  • 415.63
WEATHER
+25.09 oC

Սթիվ Մաք-Քարին և անալոգային լուսանկարչության դարաշրջանի ավարտը (մաս երրորդ)

16:01 08.03.2018

Հնդկաստան․․․Աշխարհում հազիվ թե գտնվի ավելի գունեղ, ավելի հագեցած մի երկիր, քան Հնդկաստանն է։ Գույնը պարզապես հինդուիզմի անքակտելի մասն է։ 
Նյու Յորքում իր անելիքն ավարտված համարելով՝ Սթիվ Մաք-Քարին ժամանում է Մումբայ (Բոմբեյ)։ Նա մտադիր էր աշխարհի ամենախիտ բնակեցված քաղաքում գտնել իր հերոսներին։ Սթիվն, առանց երկմտելու, ուղևորվում է Դհարավի՝ Մումբայի թաղամասերից մեկը, որը նաև Ասիայի ամենամեծ հետնախորշն է համարվում։ Տասնյակ հազարավոր խրճիթներում այստեղ մոտ մեկ միլիոն մարդ է գոյատևում: Մաք-Քարին թափառում է Դհարավիի նեղլիկ փողոցներում, ծանոթանում մարդկանց հետ և իր յուրօրինակ հավաքածուն լրացնում ևս մի քանի դիմանկարով։

«Երբ ֆոտոխցիկը ձեռքիդ մոտենում ես մարդկանց և նկարելու թույլտվություն ես խնդրում, նրանք հաճախ զգուշավոր են դառնում, ամաչում են, փակվում են։ Դրանից խուսափելու համար մարդկանց պետք է մոտենալ ֆոտոխցիկն ուսիցդ կախ, ո՛չ ձեռքումդ պահած: Պետք է խոսել, զրուցել մարդկանց հետ մի քանի րոպե։ Այդպիսով դու հարգանքդ ես ցուցաբերում նրանց նկատմամբ»:

Մումբայը, ամեն ինչից զատ, նաև խոշոր կինոկենտրոն է։ Այստեղ է գտնվում աշխարհի ամենամեծ կինոստուդիաներից մեկը՝ Բոլիվուդը։ Մեզ այնքան հայտնի հնդկական կինոնկարներն ստեղծվում են հենց Բոլիվուդում՝ հնդկական Հոլիվուդում։ Ընդհանրապես, կինոն շատ մեծ տեղ է զբաղեցնում Հնդկաստանի հասարակական, մշակութային կյանքում: Եվ, քանի որ դիմանկարների շարքն սկսել էր Ռոբերտ Դե Նիրոյով, Սթիվ Մաք–Քարին որոշում է լուսանկարել նաև հնդկական կինոյի ամենանշանավոր դեմքերին: Նրանցից ամենահայտնին, թերևս Ամիտաբհ Բաչչանն է։ Այդ դերասանին մենք ճանաչում ենք «Վրեժ և օրենք»«Երեք եղբայր» և այլ կինոնկարներից։ 

Սթիվ Մաք-Քարիի դիմանկարների հավաքածուն օրեցօր հարստանում էր նոր կոլորիտային դեմքերով։ Դրանք խորհրդանշում էին հնդկական հասարակության  ողջ պերճանքն ու թշվառությունը։ Սակայն լուսանկարիչը չէր կարող հեռանալ Հնդկաստանից՝ չայցելելով այդ երկրի թերևս ամենանշանավորամենագունեղ նահանգը։ Նա որոշում է շարունակել աշխատանքը հնդկական գյուղերում և ուղևորվում է Ռաջաստան՝ քոչվոր ռաբարիների հայրենիքը: 

«Ասես՝ հայտնվում ես մի այլ մոլորակում. բնությունը, տարազը, ավանդույթները, կրոնը, երաժշտությունը, խոհանոցը … ամեն ինչ այստեղ այլ է: Ուրիշ է ու հրաշալի: Մարդիկ էլ շատ մեղմ են ու բարի: Ես ինձ շատ լավ եմ զգում Ռաջաստանում»: 

Ռաբարիների աստիճանաբար կորսվող մշակույթը լուսանկարչի համար իսկական գանձարան էր: Փողոցային դերասաններ, օձ հմայողներգուշակներ… ովքե՞ր միայն չկային այստեղ: Ռաջաստանում անվերջ կարելի էր լուսանկարել: Սակայն Kodachrome-ի վերջին փաթույթն անվերջ չէր: Պետք էր ավարտին հասցնել գործն ու վերադառնալ Նյու Յորք:

Ժապավենն արդեն գրեթե սպառվում էր, մնացել էր հինգ-վեց կադր: Անտանելի շոգը և մի քանի շաբաթվա աշխատանքի արդյունքը հնարավորինս շուտ տեսնելու ձգտումը Սթիվ Մաք-Քարիին ստիպում են վերադառնալ Միացյալ ՆահանգներԵտդարձին Ստամբուլում նա լուսանկարում է նաև աշխարհահռչակ իր գործընկերոջը՝  հայ լուսանկարիչ Արա Գյուլերին:

Միացյալ Նահանգներ, Կանզաս նահանգ, քաղաք Պարսոնս: Դուեյնի ֆոտոլաբորատորիան վերջինն էր, որ դեռ երևակում էր Kodachrome ժապավենը: 2010 թվականի հուլիսի 12-ին Սթիվ Մաք-Քարին իր ունեցած վերջին կադրով  Պարսոնսի գերեզմանատանը լուսանկարում է Քաղաքացիական պատերազմի հուշակոթողը և ժապավենը հանձնում  երևակման: Բայց մինչ այդ նա հասցրել էր լուսանկարել նաև ինքն իրեն: 

Տանջալի սպասումների 40 րոպե. մոտավորապես այդքան է տևում ժապավենի հայտածումը: Վերջապես ամեն ինչ ավարտվում է. Սթիվ Մաք-Քարին կարող է աշխարհին ներկայացնել Kodachromeով արված վերջին 36 կադրերը: Այդ կադրերն այժմ պահվում են Կոդակ ընկերության հիմնադիր Ջորջ Իսթմանի թանգարանում:

 

«Իմ սառնարանում հիմա էլ Kodachrome-ի մի քանի փաթույթ կա: Ես դրանք պարզապես ուզում եմ թողնել այնտեղ, որովհետև  սառնարանս դատարկ տեսք կունենա առանց դրանց: Եթե հանկարծ մի օր որոշեն Kodachrome-ին նոր կյանք տալ, ես առաջինը կլինեմ ու պատրաստ կլինեմ աշխատանքի»: 

 

Այսպես ավարտվեց ժապավենային լուսանկարչության դարաշրջանը: 

Բոլոր լուրերը

Կապակցված լուրեր

Մրցույթ՝ «Քեզ համար, Ազնավո՛ւր»

15:30 23.04.2024

Մրցույթ՝ «Քեզ համար, Ազնավո՛ւր»

Այս տարի լրանում է աշխարհահռչակ ֆրանսահայ շանսոնյե, երգահան, գրող, դերասան և հասարակական գործիչ, Հայաստանի ազգային հերոս, Ֆրանսիայի պատվո լեգեոնի շքանշանակիր Շառլ Ազնավուրի 100-ամյակը: Հոբելյանի շրջանակում ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը և «Ազնավուր» հիմնադրամը հայտարարում են մրցույթ դպրոցների (8-12-րդ դասարաններ) ու նախնական և միջին մասնագիտական ուսումնական հաստատությունների սովորողների համար: Մրցույթի նպատակն է մեծանուն արվեստագետի ժառանգության հանրահռչակումը, պատանիներին […] ...

Մոցարտի «Ռեքվիեմը»՝ ի նվիրում Հայոց ցեղասպանության սրբադասված նահատակների

10:16 23.04.2024

Մոցարտի «Ռեքվիեմը»՝ ի նվիրում Հայոց ցեղասպանության սրբադասված նահատակների

ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարության աջակցությամբ Հայաստանի ազգային ֆիլհարմոնիկ նվագախումբը կկատարի Վոլֆգանգ Ամադեուս Մոցարտի «Ռեքվիեմը»՝ նվիրված Հայոց ցեղասպանության սրբադասված նահատակների հիշատակին: «Ռեքվիեմը» կհնչի ապրիլի 23-ին՝ ժամը 23:59-ին (կեսգիշերին) «Արամ Խաչատրյան» համերգասրահում: Բոլոր ժամանակների այս ազդեցիկ և ոգեշունչ հոգեհանգստյան մեսսան՝ «Ռեքվիեմը», կղեկավարի հրավիրյալ անվանի դիրիժոր Ջորջ Փեհլիվանյանը, մենակատարներն են Անուշ Հովհաննիսյանը (սոպրանո), Սոֆյա Թումանյանը (մեցցո-սոպրանո), Դին Փաուերը (տենոր) […] ...

«Խաչմերուկներ» միջազգային փառատոնի այս տարվա խորագիրն է «Հայկական խճանկար»

09:53 23.04.2024

«Խաչմերուկներ» միջազգային փառատոնի այս տարվա խորագիրն է «Հայկական խճանկար»

«Խաչմերուկներ․ ժամանակակից երաժշտության օրեր Հայաստանում» միջազգային փառատոնն այս տարի կանցկացվի ապրիլի 29-ից մայիսի 16-ը Երևանում և Դիլիջանում։ 7-րդ անգամ կազմակերպվող փառատոնը կրում է «Հայկական խճանկար» խորագիրը։ Այս տարվա արտիստներից են Անդրիուս Հարությունյանը, Գաշիա Ուզունյանը, Հայկ Մելիքյանը, Ասոնանս անսամբլը, Երևանի պետական կոնսերվատորիայի Բումերանգ անսամբլը և Երևան լարային քառյակը։ «Խաչմերուկներ» ժամանակակից երաժշտության միջազգային փառատոնը միակն է Հայաստանում, […] ...

Հուշարձանների անվտանգությունը հնարավոր է պահպանել այն ժամանակ, երբ այդ հուշարձանին նայելիս մարդիկ թշնամանք չեն զգում․ Փաշինյան

23:47 22.04.2024

Հուշարձանների անվտանգությունը հնարավոր է պահպանել այն ժամանակ, երբ այդ հուշարձանին նայելիս մարդիկ թշնամանք չեն զգում․ Փաշինյան

Վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանը հարցազրույց է տվել բրիտանական ԶԼՄ-ների ներկայացուցիչներին: Հարց – BBC` Ջայլս Ֆրեյզեր – Հայաստանն ամենահին քրիստոնեական երկիրն է աշխարհում: Ինձ հետաքրքիր է՝ կարո՞ղ եք արդյոք նկարագրել եկեղեցիների, խաչերի, տապանաքարերի այն ավերածությունը, որն ընթանում է: Վարչապետ Նիկոլ Փաշինյան – Գիտեք, հոգևոր արժեքներն ունենում են ֆիզիկական արտահայտություններ և Քրիստոնեության համար դա ամենևին էլ երկրորդական չէ։ […] ...

Ամփոփվել է Պենդերեցկու անվան փառատոնը. ներկայացվել են ժամանակակից կոմպոզիտորների ստեղծագործություններ

11:34 22.04.2024

Ամփոփվել է Պենդերեցկու անվան փառատոնը. ներկայացվել են ժամանակակից կոմպոզիտորների ստեղծագործություններ

Պենդերեցկու անվան ժամանակակից երաժշտության 4-րդ փառատոնի փակման համերգի ծրագրում ընդգրկված էին ժամանակակից դասական կոմպոզիտորների յուրօրինակ ստեղծագործություններ։ Համերգային երեկոյի մեկնարկին ներկաները Հայաստանի պետական սիմֆոնիկ նվագախմբի կատարմամբ և մաեստրո Սերգեյ Սմբատյանի ղեկավարմամբ ունկնդրեցին Պատրիշա Մորհեդի «Ճանապարհորդություն դարերի միջով» սիմֆոնիկ պոեմը։ Ստեղծագործությունը նվիրված է Լյուդվիգ վան Բեթհովենին և ֆրանսիացի ճանապարհորդ Սամյուել դը Շամպլենին՝ որպես աշխարհագրական և գաղափարական բացահայտումների […] ...

Պետական աջակցությամբ հրատարակվել է «Լեռնային Ղարաբաղի հակամարտության գոտու պատմամշակութային ժառանգությունը» գիրքը

16:23 19.04.2024

Պետական աջակցությամբ հրատարակվել է «Լեռնային Ղարաբաղի հակամարտության գոտու պատմամշակութային ժառանգությունը» գիրքը

Հայաստանի պատմության թանգարանում տեղի է ունեցել ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարության «Հայ մշակույթը հանրահռչակող օտարալեզու գրականություն» ծրագրով հրատարակված «Լեռնային Ղարաբաղի հակամարտության գոտու պատմամշակութային ժառանգությունը» անգլերեն գիրք-ալբոմի շնորհանդեսը։ Հրատարակությունը ներառում է Լեռնային Ղարաբաղի որոշ շրջանների, մասնավորապես՝ Քաշաթաղի և Սյունիքի մի շարք գավառների պատմամշակութային հուշարձանները։ Գիրքը հեղինակել են լրագրող Զոհրաբ Ըռքոյանը և բանասիրական գիտությունների թեկնածու, դոցենտ Մհեր Քումունցը։ Հիշեցնենք, […] ...

BACK_TO_TOP