Ղեկը ա՞ջ, թե՞ ձախ. այս է խնդիրը – ShantNews – Շանթ Հեռուստաընկերություն – Լուրեր – Shant TV Online
TIME
Ամսաթիվ
16 06 2025
  • $
    383.76
  • RUBLE
    4.88
  • 444.24
WEATHER
+28.09 oC

Ղեկը ա՞ջ, թե՞ ձախ. այս է խնդիրը

15:00 08.01.2018

Տարբեր աղբյուրներ պատմում են, որ դեռ շատ վաղուց, երբ աջ եւ ձախ ղեկի խնդիր չկար, մարդիկ մտածել են թե փողոցի ո՞ր կողմից է ճիշտ երթևեկելը. Աջ թե՞ ձախ:

Հնում մարդիկ քայլում էին մայթի աջ կողմով, որպեսզի դիմացինից կարողանան պաշտպանել իրենց ունեցվածքը, որը հիմնականում կրում էին աջ ուսին: Կառքերն ու սայլերը  նույնպես երթևեկում էին աջ հատվածով, քանի որ սանձերը աջ ձեռքով ձգելն ավելի հեշտ էր: Բայց ահա ոտքով ու ձիով տեղաշարժվող զինվորներին ու հեծյալները ավելի հարմար էին գտնում երթևեկել ձախ հատվածով, քանի որ սրերն ու վահանները կրում էին ձախ կողմում: Բայց  քանի որ զինվորները մեծամասնություն չէին կազմում, իսկ նրանց զենքերը ժամանակի ընթացքում չափերով փոքրանում էին,  աջակողմյան երթևեկությունը աստիճանաբար դարձավ գերիշխող:

ԿԱՐՄԻՐՈՎ ՆՇՎԱԾ ԵՆ ԱՋԱԿՈՂՄՅԱՆ, ԻՍԿ ԿԱՊՈՒՅՏՈՎ՝ ՁԱԽԱԿՈՂՄՅԱՆ ԵՐԹևԵԿՈՒԹՅԱՄԲ ԵՐԿՆԵՐԸ

 

 

Արևմուտքում երթևեկությունը կանոնկարգելու առաջին օրենքը ընդունվել է Անգլիայի կողմից՝ 1756թ.-ին, համաձայն որի, Լոնդոնյան կամուրջով երթևեկությունը պետք է լիներ ձախակողմյան: Խախտելու դեպքում սահմանված էր տուգանք՝ մեկ ֆունտ արծաթի չափով: 20 տարի անց,  Անգլիայի ողջ տարածքում հաստատվեց պատմական «ճանապարհային ակտ»-ը, որով երթևեկությունը պետք է լինի ձախակողմյան: Նման երթևեկություն սահմանվեց նաև երկաթգծի համար:

Անգլիայի որոշումը տարածվեց նաև իր գաղութների վրա, իսկ դրանք քիչ չէին:

1859թ.-ին թագուհի Վիկտորիա Ռ. Ալկոքինի դեսպանը համոզեց Տոկիոյի իշխանություններին նույնպես ընդունել ձախկողմյան երթևեկություն:

Այսօր ձախակողմյան երթևեկություն սահմանված է Ճապոնիայում, Մեծ Բրիտանիայում, Ավստրալիայում, Հնդկաստանում, Աֆրիկայի հարավ-արևելյան հատվածում: Երթևեկությունը ձախ, ղեկը՝ աջ: Մնացած երկրներում՝ ճիշտ հակառակը: Ներկայումս աշխարհի ճանապարհների 72%-ը աջակողմյան է, 28%-ը՝ ձախակողմյան:

 

«ՂԵԿԴ ՄԻՇՏ ԱՋ». Ուժը կորցրած բարեմաղթանք

Այսօր Հայաստանում նոր մեքենա գնողին «ղեկդ միշտ աջ» մաղթելուց առաջ հաստատ մի րոպե կանգ կառնես: Հետաքրքիր է՝ արդյո՞ք այս արտահայտությունը ծնվել է փոքրամասնություն կազմող երկրներում և այդքան մասսայական դարձել 72%-ով մեծամասնություն կազմող երկրներում: 

2017թ.-ի տվյալներով Հայաստանում շահագործվում է  մոտ 32.000 աջ ղեկով մեքենա: Ինչու՞ վերջին տարիներին այդքան աճեց «աջ ղեկի» սիրահարների թիվը:  Ենթադրելու համար համոզիչ փաստեր կան:

Աջ ղեկով մեքենաները հիմնականում ներկրվում են Ճապոնիայից: Էժան է թե՜ ձեռքբերման, թե՜ մաքսազերծման գինը: Բացի այդ, եթե մեքենաներն անգամ եղել են օգտագործման մեջ ապա շահագործվել են կոկիկ ճապոնացիների կողմից: Աջ ղեկի հանդեպ այս զարգացող «սերը», սակայն, դեմ առավ օրենքի նոր նախագծին:

Տրանսպորտի և կապի նախարարությունը e-draft.am կայքում քննարկման դրեց Կառավարության որոշումների մի փաթեթ, որոնցով առաջարկվում է 2018թ.-ի ապրիլի 1-ից արգելել աջակողմյան ղեկային տեղաբաշխմամբ տրանսպորտային միջոցների ներմուծումը, իսկ հետագայում նաև շահագործումը ՀՀ-ում: Նախագծին դեմ են քվեարկել 89, կողմ՝ 11 տոկոսը: 

Որպես հիմնավորում նշված է, որ Հայաստանում աջակողմյան ղեկով տրանսպորտային միջոցների շահագործխումը երթևեկության համար վտանգավոր է, քանի որ աջակողմյան երթևեկության դեպքում վարորդը ունի սահմանափակ տեսանելիություն:

Վտանգավորության աստիճանը պարզելու համար վերջին 10 տարիների ընթացքում նման վերլուծություն չի արվել, միայն 2017թ-ի ընթացքում որոշակիորեն, որը վերջնական չէ: Ըստ այդմ՝ 2017թ-ի հունվար-նոյեմբեր ամիսներին գրանցվել է 3241 վթար, որից 309-ը՝ աջ ղեկով մեքենաների մասնակցությամբ: Մահացել է 255 մարդ, որից 16-ը աջ ղեկով մեքենաների մասինակցությամբ գրանցված 309 վթարի արդյունքով:

Թվերն «աջ ղեկականներին» չեն համոզում եւ նրանք հանդես են գալիս տարատեսակ ենթադրություններով:

Որպես լրացում՝ ղեկի տեղը փոխելը Հայաստանում 600-1000 դոլար արժե:

 

Երկրներ, որոնք նախապատվությունը տալիս են աջին կամ ձախին

Աջ ղեկով մեքենաների արգելքը Մաքսային միության պահանջն է, որին այսօր ենթարկվում է Բելառուսն ու Ղազախստանը:

Ղրղզստանում պլանավորում են արգելել աջ ղեկ ունեցող տաքսի մեքենաների գործունեությունը 2018թ-ից:  

Ռուսաստանում և Վրաստանում այդպիսի մեքենաների ներկրման մաքսատուրքն է բարձր: Սա կանխում է աջ ղեկով մեքենաների թվի ավելացումը:

Նույն պատճառաբանությամբ՝ վթարների ավելացում, ՌԴ-ում աջ ղեկով մեքենաների դեմ պայքարը սկսվել է 2008թ-ից, դեռևս լուրջ հաջողություն չի գրանցել՝ հասարակակն ճնշման պատճառով: Ի դեպ՝ Ռուսատանում արտադրում էին աջ ղեկով մեքենաներ փոստատարների համար, քանի որ հաճախ հնարավոր էր լինում փոստարկղերի հետ աշխատել առանց մեքենայից իջնլու:

ԵԱՏՄ-ից դուրս՝  2016թ-ին Վրաստանում ևս փորձ արվեց արգելել աջակողմյան ղեկով մեքենաների շահագործումը, բայց վարորդները ոտքի կանգնեցին, ցույցեր եղան ու ճնշման ներքո ցանկությունը կյանքի չկոչվեց: Վրաստան մտնող մեքենաների 40-50 տոկոսը աջ ղեկով են:

Ուկրաինայում արգելվում է առաջնային գրանցումը: Առքն ու վաճառքը՝ ոչ:

Սինգապուրում օրենքով արգելվում է ձախ ղեկով մեքենաների օգտագործումը:

Ղրղզստանում արգելվում է ներմուծումն ու հաշվառումը:

Ղեկը աջից ձախ են փոխել նաև Աֆրիկայում նախկին բրիտանական գաղութները՝ Սյերա-Լիոնեն, Գամբիյան և Գանան՝ հարևան երկրներում հաստատված աջակողմյան երթևեկության պատճառով:

Կորեան փոխել է ձախակողմյան երթևեկությունը աջակողմյանի՝ 1946թ-ին, ճապոնական օկուպացիայից ազտվելուց հետո:

Պատմության մեջ հայտնի են նաև հակառակ դեպքերը, ձախ ղեկը փոխարինվել է աջով: Նախկին պորտուգալական գաղութ Մոզամբիկը փոխեց ղեկը աջի՝ կրկին հարևան երկրների երթևեկության պատճառով: Սամոան ևս ղեկը փոխեց՝ մեծ թվով աջ ղեկով մեքենաների առկայության պատճառով:  

 

 

Բոլոր լուրերը

Կապակցված լուրեր

ՏԿԵ նախարար Դավիթ Խուդաթյանը հանդիպում է ունեցել Սաքսոնիա-Անհալթ երկրամասի փոխվարչապետի հետ

18:17 16.06.2025

ՏԿԵ նախարար Դավիթ Խուդաթյանը հանդիպում է ունեցել Սաքսոնիա-Անհալթ երկրամասի փոխվարչապետի հետ

ՀՀ ՏԿԵ նախարար Դավիթ Խուդաթյանը Գերմանիայի Դաշնային Հանրապետություն կատարած աշխատանքային այցի ընթացքում հանդիպում է ունեցել Սաքսոնիա-Անհալթ երկրամասի փոխվարչապետ, Գիտության, էներգետիկայի, կլիմայի պահպանության և շրջակա միջավայրի նախարար Արմին Վիլինգմանի հետ։ Հանդիպմանն անդրադարձ է կատարվել վերականգնվող էներգետիկայի ուղղության զարգացմանը, կուտակիչ կայանների, ջրածնային էներգիային վերաբերող հարցերին, քննարկվել են աշխատանքային այլ հարցեր ևս։ Հանդիպմանը մասնակցել է նաև Գերմանիայի Դաշնային […] ...

Հայկ Հովակիմյանը հեռացել է «Դեբրեցենից»

18:12 16.06.2025

Հայկ Հովակիմյանը հեռացել է «Դեբրեցենից»

Հայկ Հովակիմյանը հեռացել է «Դեբրեցենից», հայտնում է ակումբի մամուլի ծառայությունը։ 31-ամյա Հովակիմյանը 2022 թ. հուլիսին աշխատանքի է անցել հունգարական ակումբում և եղել նախ մարզական, ապա` միջազգային գծով տնօրեն։ Կողմերի պայմանագիրը լրանալուց հետո որոշվել է չշարունակել համագործակցությունը։ Հովակիմյանը 2019-2022 թթ. եղել է «Նոայի» մարզական տնօրենը։ ...

Հանձնաժողովը դրական եզրակացություն է տվել «Պետական տուրքի մասին» օրենքում առաջարկվող փոփոխություններին

18:07 16.06.2025

Հանձնաժողովը դրական եզրակացություն է տվել «Պետական տուրքի մասին» օրենքում առաջարկվող փոփոխություններին

Նախագծի հիմնական նպատակներն են ապահովել ոլորտային արտադրատեսակների շուկայում հավասար մրցակցությունը, արտադրական ավելի երկար շղթաների կիրարկումը, առավել բարձր ավելացված արժեքով տեղական ապրանքների արտադրության զարգացման խթանումը: Այս մասին ասել է ՀՀ էկոնոմիկայի նախարար Գեւորգ Պապոյանն ԱԺ տնտեսական հարցերի մշտական հանձնաժողովի՝ հունիսի 16-ի արտահերթ նիստում առաջին ընթերցմամբ քննարկման ներկայացնելով ««Պետական տուրքի մասին» օրենքում լրացում եւ փոփոխություն կատարելու մասին» […] ...

SHANTNEWS

18:00 16.06.2025

SHANTNEWS

Համընդհանուր հայտարարագիր լրացրած 28 հազար 916 քաղաքացի ետ է ստացել 2 միլիարդ 569 միլիոն դրամ սոցիալական կրեդիտ. վարչապետ

17:54 16.06.2025

Համընդհանուր հայտարարագիր լրացրած 28 հազար 916 քաղաքացի ետ է ստացել 2 միլիարդ 569 միլիոն դրամ սոցիալական կրեդիտ. վարչապետ

Հունվարի 1-ից մինչև օրս Համընդհանուր հայտարարագիր լրացրած 28 հազար 916 քաղաքացի (նախորդ երկուշաբթի օրվա համեմատ + 1551 քաղաքացի) ետ է ստացել 2 միլիարդ 569 միլիոն դրամ սոցիալական կրեդիտ (նախորդ երկուշաբթի օրվա համեմատ +132 միլիոն դրամ): Մեկ մարդու կողմից ետ ստացած կրեդիտի միջին չափը 89 հազար դրամ է: Այս մասին ֆեյսբուքյան իր էջում տեղեկացրել է վարչապետ […] ...

Վթար Արշակունյաց պողոտայում․ 58-ամյա վարորդը հիվանդանոցում մահացել է

17:48 16.06.2025

Վթար Արշակունյաց պողոտայում․ 58-ամյա վարորդը հիվանդանոցում մահացել է

Հունիսի 13-ին՝ ժամը 19:00-ին, 58-ամյա Վյաչեսլավ Հ․-ն «Տոյոտա» մակնիշի ավտոմեքենայով Արշակունյաց պողոտայում բախվել է «ԺոնգՏոնգ» ավտոբուսին, այնուհետև «սրտի կանգ» ախտորոշմամբ տեղափոխվել է հիվանդանոց։ Ժամը 21:00-ին հիվանդանոցից հայտնել են, որ նա մահացել է։ Կատարվում է նախաքննություն։ Ծանուցում. Ենթադրյալ հանցանքի մեջ կասկածվողը կամ մեղադրվողը համարվում է անմեղ, քանի դեռ նրա մեղավորությունն ապացուցված չէ ՀՀ քրեական դատավարության օրենսգրքով […] ...

BACK_TO_TOP