13:59 20.07.2021
Կարևորելով կրթական բարեփոխումների վերաբերյալ ուսումնական հաստատությունների աշխատակիցների առաջարկությունները և մտահոգությունները՝ ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանն աշխատանքային քննարկում է ունեցել Հրազդանի Հովսեփ Օրբելու անվան թիվ 13 ավագ դպրոցում:
ԱԺ պատգամավոր Լիլիթ Ստեփանյանի նախաձեռնած հանդիպմանը մասնակցել են Կոտայքի մարզի նախադպրոցական և հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների շուրջ 170 աշխատակիցներ, շահագրգիռ կազմակերպությունների ներկայացուցիչներ: Հանդիպմանը ներկա են եղել նաև ՀՀ ԿԳՄՍՆ հանրակրթության վարչության պետ Արսեն Բաղդասարյանը, Կոտայքի մարզպետարանի կրթության, մշակույթի և սպորտի վարչության պետ Արամ Խաչատրյանը:
ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանը, ողջունելով քննարկման մասնակիցներին, ընդգծել է հատկապես մարզերում նմանօրինակ հանդիպումների, կարծիքներ փոխանակելու և ըստ այդմ՝ աշխատանքն առավել թիրախային ու արդյունավետ դարձնելու կարևորությունը: ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալը ներկայացրել է կրթության ոլորտի քաղաքականությունը, բարեփոխումների ուղղությամբ տարվող աշխատանքները և դրանց շրջանակում մշակվող իրավական փոփոխությունները:
Անդրադառնալով առարկայական նոր չափորոշիչներին ու ծրագրերին՝ Ժաննա Անդրեասյանը տեղեկացրել է, որ սեպտեմբերի 1-ից դրանք փորձնական նպատակով կներդրվեն Տավուշի մարզի բոլոր պետական հանրակրթական դպրոցների 2-րդ, 5-րդ, 7-րդ և 10-րդ դասարաններում: ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալի խոսքով՝ փորձարկվելու է նաև ֆինանսավորման կարգը. «Փոփոխելով գնահատման ձևերը և տարրական մակարդակում հրաժարվելով միավորային գնահատումից՝ անհրաժեշտություն է առաջանում վերանայելու ուսուցիչների աշխատանքի կառուցվածքը, դրույքաչափը: Տավուշի մարզում հանրակրթության պետական չափորոշչի հիմքի վրա առարկայական նոր ծրագրերի փորձարկման ժամանակ կփորձարկվի նաև ֆինանսական բաղադրիչը: Տարրական դասարաններում, որտեղ ոչ միավորային գնահատում է, առաջարկում ենք ուսուցչի աշխատաժամանակի հետևյալ կառուցվածքը՝ շաբաթական 18 դասաժամ և 4 ժամ գնահատման համար, որը վճարվելու է, իսկ միջին և ավագ դպրոցում, որտեղ լինելու է միավորային գնահատում՝ 20 դասաժամ և 2 ժամ գնահատման համար: Բացի դրանից՝ դպրոցները ֆինանսավորվելու են առավելագույն ժամաքանակով, որն ուսումնական հաստատությանը թույլ կտա ֆինանսավորել նաև խմբակները, այդ թվում՝ առողջ ապրելակերպի, մասնագիտական կողմնորոշման»:
Խոսելով համընդհանուր ներառական կրթության համակարգի ներդրման մասին՝ Ժաննա Անդրեասյանը նշել է, որ կան դժվարություններ, որոնց լուծման ուղղությամբ ակտիվ աշխատանքներ են ընթանում:
«Այո՛, անցել ենք ներառական կրթության, սակայն դրանով խնդիրները չեն լուծվել: Բոլորս պետք է գիտակցենք այն պատասխանատվությունը, որը ստանձնել ենք: Ակտիվ աշխատում ենք Հանրապետական մանկավարժահոգեբանական կենտրոնի հետ, որը մեր հիմնական մասնագիտացված կենտրոնն է: Առաջիկայում ունենալու ենք քննարկումներ՝ ՏՄԱԿ-ների, ռեսուրս կենտրոնների աշխատանքային մոդելը հասկանալու, հատուկ դասընթացների, վերապատրաստումների կազմակերպման և եղած միջոցներն առավել արդյունավետ օգտագործելու նպատակով: Դիտարկվում են նաև դեռևս գործող հատուկ դպրոցները ռեսուրս կենտրոնների վերածելու տարբերակը և իրենց կողմից վերապատրաստման դասերի անցկացումը: Ցավոք, այս պահին ոլորտում առկա խնդիրներին 100% լուծում չկա: Սա գործընթաց է, որի միջով անցնում և այդ ընթացքում սովորում ու լուծումներ ենք գտնում»,- ասել է Ժաննա Անդրեասյանը և հավելել, որ համընդհանուր ներառական կրթության համակարգի ներդրման արդյունքում իրավական դաշտում ևս լուրջ փոփոխությունների կարիք է առաջացել:
Ներկաները հետաքրքրվել են, թե նոր ուսումնական տարում ինչպես է կազմակերպվելու դասապրոցեսը:
«ԿԳՄՍ նախարարության դիրքորոշումն է՝ դասապրոցեսը կազմակերպել ինչպես մինչ համավարակն էր՝ հրաժարվելով դասարանները խմբերի կիսելու քաղաքականությունից, բայց և խստիվ պահելով հակահամաճարակային կանոնները: Թեմայի շուրջ առաջիկայում քննարկումներ կլինեն Առողջապահության նախարարության հետ: Պետք է հասկանանք նաև ԱՆ-ի դիրքորոշումը և դրա հնարավոր անդրադարձը կրթական համակարգի վրա: Ցանկացած պարագայում կրթական գործընթացի շահերն ու առաջնահերթությունները չպետք է տուժեն: Այսինքն՝ պետք է փոխշահավետ լուծում, երբ և՛ առողջապահական իրավիճակն է հաշվի առնվում, և՛ կրթական գործընթացի տրամաբանությունն ու որակը»,- ասել է Ժաննա Անդրեասյանը և տեղեկացրել, որ այժմ ակտիվ աշխատանքներ են ընթանում միջազգային գործընկերների հետ՝ դպրոցներին անհրաժեշտ հակահամաճարակային միջոցներով ապահովելու նպատակով:
Այս համատեքստում ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալը խոսել է նաև կորոնավիրուսի դեմ պատվաստման թեմայի շուրջ եղած ապատեղեկատվական հոսքերից և դրանք կանխելու կարևորությունից. «Պետք է սովորենք ապրել կորոնավիրուսի հետևանքով ստեղծված նոր պայմաններում և ընդունենք, որ ամբողջ աշխարհում համավարակի հաղթահարման արդյունավետ միջոցը պատվաստվելն է: Կրթելու գործառույթը ենթադրում է հանրային պատասխանատվություն, ուստի կարևոր է, որ մեզանից յուրաքանչյուրը հասկանա, թե ինչ է տարածում՝ ապատեղեկատվությո՞ւն, տագնա՞պ»:
Անդրադառնալով կամավոր ատեստավորման և վերապատրաստումների թեմային՝ Ժաննա Անդրեասյանն ընդգծել է, որ բոլոր գործընթացները կազմակերպվում են՝ ի շահ ուսուցիչների:
«Կամավոր ատեստավորման հետ կապված ուսուցիչների շրջանում որոշակի անորոշություն կա, անգամ մտահոգություններ են հնչում, որ գործընթացը կարող է հանգեցնել կրճատումների: Վստահեցնում եմ, որ նման բան չկա, մեր նպատակը լավ արդյունքներ գրանցող ուսուցիչներին խրախուսելն է: Միևնույն ժամանակ այն ուսուցիչները, որոնք կտեսնեն՝ մասնագիտական զարգացման կարիք ունեն, կմասնակցեն համապատասխան ծրագրերի»,- փաստել է ԿԳՄՍ փոխնախարարը և հավելել՝ սեպտեմբերին կիրականացվի գիտելիքների ստուգումը, և ոչ ավելի ուշ, քան նոյեմբերից ուսուցիչները կստանան հավելավճարներ:
Ժաննա Անդրեասյանը նաև տեղեկացրել է, որ շուտով ներկայացվելու է հանրակրթության ոլորտի վերապատրաստումների նոր ծրագիրը: Ըստ ԿԳՄՍ փոխնախարարի՝ վերապատրաստումները պետք է լինեն տարբերակված, քանի որ ուսումնական հաստատություններով, ուսուցչի փորձառությամբ և այլ գործոններով պայմանավորված՝ մեկ ծրագիրը չի կարող բոլորի համար նույնքան արդյունավետ լինել:
«Այս տարի հերթական ատեստավորման ենթակա ուսուցչին վերապատրաստման համար երաշխավորվել է 50 կազմակերպություն: Վերապատրաստումներից հետո ուսուցիչներից կստանանք արձագանք, կգնահատենք իրավիճակը, որակը և ըստ այդմ՝ կորոշենք հաջորդ քայլերը»,- ասել է ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալը:
Ներկաները քննարկել են նաև ուսումնական հաստատությունների՝ սեյսմիկ անվտանգության չափանիշներին համապատասխանությունը: Ժաննա Անդրեասյանի խոսքերով՝ դիտարկվում է առաջնահերթ վերանորոգման անհրաժեշտություն ունեցող 300 դպրոցի ցանկ: Փոխնախարարն ընդգծել է, որ բոլոր աշխատանքները դիտարկվում են ամբողջության մեջ. «Դպրոցը միայն անվտանգ շենքը չէ: Անհրաժեշտ է նաև լաբորատոր հագեցվածություն: Երեխաները պետք է հաճախեն պատշաճ պայմաններով ուսումնական հաստատություններ: Պետք է ապահովենք լավագույն կրթություն ստանալու համար անհրաժեշտ բոլոր պայմանները»:
Հանդիպման ընթացքում քննարկվել են նաև համայնքային ենթակայության ուսումնական հաստատությունների աշխատակիցներին սոցիալական փաթեթ հատկացնելուն, ՏՄԱԿ-ների գործունեության արդյունավետությանը, ուսուցիչների օգնականների գործառույթներին, մեթոդական պատրաստվածությանը, նախադպրոցական հաստատությունների լիցենզավորմանը, հաստիքացուցակներին վերաբերող և այլ հարցեր:
Ամփոփելով հարցուպատասխանը՝ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Ժաննա Անդրեասյանը խոսել է անկաշկանդ քննարկումների և համագործակցային միջավայր ունենալու անհրաժեշտության մասին. «Բոլորս մեկ գործ ենք անում: Մեկս մյուսին պետք է օգնի, քանի որ այն գիտելիքները և փորձը, որ դուք ունեք, չունենք մենք: Դուք եք ամեն օր աշխատում երեխաների հետ, ուստի խնդիրների լուծման համար շատ կարևոր է մեր համագործակցությունը: Մենք բոլոր ծրագրերը, բարեփոխումները պետք է կազմակերպենք ձեր առաջարկությունների և մտահոգությունների հիման վրա: Այդ գործընթացում շատ կարևոր է փոխադարձ վստահությունը և խնդիրները բարձրաձայնելու ազնվությունը: Բոլորս ցանկանում ենք մեր երեխաներին տալ լավագույն կրթությունը, բայց և տեսնում ենք, որ այդ ճանապարհին բազում խնդիրներ կան: Եթե պատրաստ ենք բարձրաձայնել դրանք, նշանակում է՝ պատրաստ ենք փոփոխությունների: Եվս մեկ անգամ շնորհակալություն եմ հայտնում նախորդ՝ շատ ծանր ուսումնական տարին պատվով անցկացնելու համար: Կրթական համակարգն այս շրջանում հերոսաբար դրսևորեց իրեն: Շնորհակալ եմ ձեզ այդ աշխատանքի համար»:
08:16 30.04.2025
ՄԱԿ-ի դատարանը մայիսի 5-ին որոշում կկայացնի ԱՄԷ-ի դեմ Սուդանի ցեղասպանության գործովԱրդարադատության միջազգային դատարանը մայիսի 5-ին որոշում կկայացնի ԱՄԷ-ի դեմ միջանկյալ միջոցների մասին՝ Սուդանի հայցով, որը Աբու Դաբիին մեղադրում է Ցեղասպանության հանցագործությունը կանխելու և պատժելու մասին կոնվենցիան խախտելու մեջ։ Այս մասին ասված է իշխանության հայտարարության մեջ։ Սուդանը մարտին հայց է ներկայացրել ՄԱԿ-ի դատարան՝ մեղադրելով ԱՄԷ-ին Սուդանում, մասնավորապես Արևմտյան Դարֆուր նահանգում բնակվող մասալիթ էթնիկ խմբի նկատմամբ կոնվենցիայի […] ...
08:06 30.04.2025
Թյուրամը ապաքինվել է, Պավարը վնասվածք ստացել․ «Ինտերը»՝ «Բարսելոնայի» հետ խաղից առաջՉեմպիոնների լիգայի կիսաեզրափակչում «Բարսելոնայի» դեմ արտագնա խաղից առաջ «Ինտերի» մեկ ֆուտբոլիստ ապաքինվել է վնասվածքից, իսկ մյուսը՝ վնասվածք ստացել, գրում է La Gazzetta dello Sport-ը: Հարձակվող Մարկուս Թյուրամն ազդրի վնասվածքից հետո ապաքինվել է և ընդհանուր խումբ վերադարձել: Նա բաց էր թողել թիմի նախորդ 3 խաղերը: Հանդիպմանը չի մասնակցի պաշտպան Բենժամեն Պավարը: Ֆրանսիացին վնասվածք է ստացել Ա […] ...
08:00 30.04.2025
Սյունիքի մարզի բարձրադիր գոտիներում մառախուղ էՓրկարար ծառայությունը տեղեկացնում է, որ ՀՀ տարածքում ավտոճանապարհները հիմնականում անցանելի են։ Փակ է Արագածոտնի մարզում «Ամբերդ» բարձր լեռնային օդերևութաբանական կայանից Քարի լիճ ավտոճանապարհը։ Սյունիքի մարզի բարձրադիր գոտիներում մառախուղ է։ ...
00:00 30.04.2025
PFAS պոլիմերների ազդեցությունը առողջության և շրջակա միջավայրի վրաԵվրոպական շրջակա միջավայրի գործակալության նոր զեկույցը ահազանգում է՝ նախկինում համեմատաբար անվնաս համարվող PFAS պոլիմերները (հայտնի որպես “հավերժ քիմիական նյութեր”) կարող են լուրջ ռիսկեր ներկայացնել ինչպես մարդու առողջության, այնպես էլ շրջակա միջավայրի համար։ Այս մասին հայտնել են «Հիդրոօդերևութաբանության և մոնիթորինգի կենտրոն» ՊՈԱԿ-ից: PFAS պոլիմերներն օգտագործվում են ամենօրյա ապրանքներում՝ տեքստիլ, կոսմետիկա, էլեկտրոնիկա և նույնիսկ «կանաչ» տեխնոլոգիաներում։ Ինչո՞վ […] ...
23:58 29.04.2025
Կաթիլային և անձրևացման ոռոգման համակարգեր. Արդյունավետության բարձրացում գյուղատնտեսությունումԿաթիլային և անձրևացման ոռոգման համակարգերը կազմում են ժամանակակից գյուղատնտեսական ոռոգման հիմքը՝ խնայելով ջրային ռեսուրսները և բարձրացնելով բերքի որակական և քանակական հատկանիշները: Այս մասին հայտնել են ՀՀ էկոնոմիկայի նախարարությունից: Կաթիլային և անձրևացման ոռոգման համակարգերը բաղկացած են հետևյալ հանգույցներից և տարրերից՝ Ջրաղբյուր (պոմպակայան կամ ինքնահոս ճնշումային) Ֆիլտրացման հանգույց Պարարտանյութի պատրաստման և ներմուծման հանգույց Գլխավոր խողովակաշար Ճնշման կարգավորիչներ […] ...
23:57 29.04.2025
Հաջողության պատմություն՝ Նոր ԿյանքիցԱշխատելու համար հարազատ գյուղից Գյումրի տեղափոխվելու միտքը Քրիստինան փոխեց համավարակից հետո: Նա դիմեց Կառավարության աջակցության կորոնավիրուսի հետևանքների հաղթահարման 19-րդ ծրագրին ու Վարդաքարում հիմնեց սեփական ընտանեկան փոքրիկ բիզնեսը, իսկ ամիսներ առաջ տեղափոխվել է Նոր Կյանք ու գործին նոր տեմպ տվել: Մանրամասները՝ տեսանյութում: ...